حل مشکلات و بیمه کشاورزان بسیار مهم و ضروری است


در راستای آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با نظام صنفی جلسه ای با حضور  اکبر باقری رئیس  نظام صنفی کشاورزی استان، ابراهیم قاسمی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان، علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین و جمعی از کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی شهرستان قزوین برگزار شد.



باقری در این جلسه اظهار کرد: نظامصنفی در بخش کشاورزی  با ارتقای آگاهی کشاورزان و انسجام دادن و هماهنگ کردن فعالیتهای آنان میتواند توسعه پایدار بخش کشاورزی را زمینهسازی کند.

این مسئول در وهله اول حل مشکلات کشاورزان بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: در این راستا بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی آنان باید در اولویت باشد.

باقری اعلام کرد: 447 نفر کارفرما، 681 نفر کارگر در 5 ماهه اول سال توسط نظام صنفی کشاورزی استان برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی به شعب بیمه معرفی شده اند.

وی بر همسو بودن ارگان ها در راستای حل مشکلات تاکید و تصریح کرد: تعاملات لازم با دستگاهها و صنوف مرتبط جهت توسعه کمی و کیفی محصولات و بهبود شرایط تولید، فروش و صادرات محصولات و فراورده های کشاورزی صورت گیرد.



مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین هم در این جلسه خاطرنشان کرد:  اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در استان قزوین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سال جدید است که این طرح با اعزام مهندسین کشاورزی بسیجی به روستاهای استان قزوین اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با تاکید بر اینکه مدیران و همکاران از موازی کاری پرهیز کنند گفت: کشت محصولات نقش مهمی در خود کفایی تولید، اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی کشاورزان دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.