کشاورزان چرخه اقتصاد مملکت را هدایت می کنند/ مزایای صندوق بیمه اجتماعی برای کشاورزان  تبیین شود

 جلسه بیمه صندوق اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزی استان با حضور  جلیلوند نماینده فرمانداری قزوین، رضایی مدیر صندوق، آقا علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی استان در محل فرمانداری قزوین برگزار شد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان تصریح کرد: کشاورزان در اصل چرخه اقتصاد مملکت را هدایت می کنند و ممکن است در حین انجام کار برای روستاییان و عشایر حادثه ای رخ دهد و اگر آنها در زیر چتر حمایتی بیمه قرار نداشته باشند با مشکلاتی مواجه خواهند شد، در هنگام از کار افتادگی و عدم توانایی کارکردن باید از حمایت مادی برخوردار باشند.

این مسوول تاکید کرد: باید مزایای صندوق بیمه اجتماعی را برای کشاورزان و عشایر تبیین شود تا آنان با آگاه شدن در این زمینه ترغیب به بهره مندی از امکانات این صندوق شوند.

وی با اشاره به تفاوت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با صندوق بیمه تامین اجتماعی، گفت: در این صندوق سه سرویس ارئه می شود اما تامین اجتماعی 18 سرویس به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کند به طوری که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به هیچ عنوان کارهای درمانی صورت نمی گیرد چرا که فعالیت‌های درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.