جلسه تنظیم بازار اقلام اساسی شب عید


 

جلسه تنظیم بازار با حضور حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین، متقی رییس جهاد کشاورزی استان، معین الدین رییس سازمان تعاون روستایی استان، کبیری معاونت بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت ، کارشناسان تعزیرات حکومتی ، مدیرعامل میادین میوه و تره بار،  باقری دبیر اجرایی نظام صنفی استان و جمعی ازمسوولان و کارشناسان  در استانداری قزوین برگزار شد.


حبیبی در این جلسه با بیان اینکه بازار باید به طور مستمر رصد و کنترل شود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته قیمت مناسب کالاها برای مردم مهم بود اما امسال با توجه به سرمازدگی محصولات کشاورزی برای مردم هم قیمت و هم کیفیت بسیار مهم است.


این مسوول اضافه کرد: حدود ۸۰ قلم کالا به طور مستمر در استان پایش می شود اما کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، قند و شکر، برنج، روغن، تخم مرغ، میوه که بیشترین مصرف را دارد باید تامین و کنترل قیمت و کیفیت آن در اولویت باشد.


در این خصوص مدیر تنظیم بازار و مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی از ذخیره سازی گوشت قرمز و مرغ و کالای مصرفی دیگر خبر دادند واعلام کردند هیچ گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد.


دبیر نظام صنفی کشاورزی استان هم تاکید کرد: باید واردات و صادرات محصولات کشاورزی حسب نیاز و با برنامه‌ریزی درست باشد، لازم است تا تنظیم بازار محصولات کشاورزی به گونه ای صورت گیرد که نه مصرف کننده و نه تولید کننده آسیب ببینند.


باقری تصریح کرد: کشاورزی یکی از کارهای ریسک پذیر و متاثر از عوامل مختلف محیطی و جوی است و تنظیم  بازار نقش کلیدی در اقتصاد دارد.

نظام صنفی کشاورزی یک نهاد مردمی قدرتمند و نماینده کشاورزان است

جلسه نظام صنفی و منابع طبیعی و کشاورزی استان با حضور حسین نعمتی رییس هیات مدیره، مهرداد طاهرخانی نائب رییس هیات مدیره، اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی استان، شعبان یعقوبی بازرس نظام صنفی کشاورزی استان، آقایان مرتضی تدین و علی حیدری عضو هیات مدیره نظام صنفی شهرستان قزوین در محل دفتر نظام صنفی استان برگزار شد.


نعمتی در این جلسه با بیان اینکه توجه به کشاورزی و دامپروری برای رشد و تعالی و توسعه جوامع امری انکارناپذیر است، تاکید کرد: نظام دادن به مشاغل کشاورزی منجر به ارتقای کیفیت محصولات داخلی و اصلاح زنجیره تامین و تولید می شود.



این مسوول تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی یک نهاد مردمی قدرتمند و نماینده کشاورزان است و منافع عمومی کشاورزان را دنبال می کند.



باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان هم در این جلسه تاکید کرد: پروانه نظام صنفی کشاورزی نظیر پروانه نظام صنفی بازرگانی از اهمیت و جایگاه قانونی برخوردار است.

وی اضافه کرد: نظام صنفی به‌عنوان یک تشکل نوپا، نیازمند حمایت‌های دولتی است. بنابراین حمایت‌های مالی و اعتباری از این نظام یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها است.


 

پرداخت یارانه 5 هزار ریالی کشمش به تاکداران/ راه‎‌اندازی صندوق سرمایه گذاری کشمش در شهرستان تاکستان


جلسه حل مشکلات خرید کشمش استان با حضور معاونت امور اقتصادی  استانداری قزوین، رییس سازمان جهاد کشاورزی ،معاون سازمان برنامه بودجه ، مدیرسازمان تعاون روستایی،  دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان، فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی  استان در این جلسه با اشاره به پرداخت یارانه 5 هزار ریالی کشمش به تاکداران، اظهار کرد : به‌منظور حمایت از باغداران تولیدکننده کشمش و حفظ سهم صادرات آن در بازار جهانی، به تمامی تولیدکننده این محصول، به ازای هر کیلوگرم پنج‌هزار ریال یارانه توسط دولت پرداخت می شود.
این مسوول تصریح کرد: افزایش تولید و عرضه کشمش و افت قیمت های جهانی و در عین حال عدم تناسب عرضه و تقاضا از مهم ترین دلایل کاهش قیمت این محصول به حساب می آید.

باقری با بیان اینکه تاکستان با 35 هزار هکتار باغ انگور دومین شهر تولید کننده ی انگور در کشور به شمار می رود، افزود: کشمش قابلیت بالایی در جذب بازارهای جهانی دارد و ایران در کنار کشورهای آمریکا و ترکیه جزو سه کشور برتر تولید کننده و صادرکننده کشمش در جهان است.

وی با بیان اینکه تعداد شش هزار نفر از  باغداران تاکستان عضو شرکت تعاونی باغداران این شهرستان هستند، گفت: بنا به پیشنهاد فرماندار ومدیریت جهاد کشاورزی تاکستان و موافقت مدیران استانی خرید کشمش در سال جاری توسط این تعاونی با هماهنگی ونظارت مسولین صورت خواهد گرفت .

این مسوول تاکید کرد: باید تغییر روند اساسی در راستای حل مشکلات تاکدارن تاکستانی صورت گیرد. بی شک وضعیت تولید کنندگان انگور و کشمش بهبود یافته و از افت قیمت جلوگیری خواهد شد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خاطرنشان کرد: این اصلاحات با سفر ریاست جمهوری اسلامی  به استان ومصوبه هیت دولت شروع و استاندار محترم نیز دستورات  لازم جهت ایجاد و راه اندازی صندوق  را صادر که اقدامات لازم توسط مسولین مربوطه صورت گرفته و دولت موظف شده تا 2 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این صندوق اختصاص دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه گفت: نهایت همکاری و حمایت را در جهت راه اندازی و تقویت صندوق با مسولین ذیربط خواهند داشت.

گفتنی است؛ اعضاء نظارت بر خرید کشمش استان متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تعاون روستایی، نظام صنفی کشاورزی و نماینده خریدار منطقه نیز  راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری کشمش را امری مهم و ضروری دانستند .

شعبات بیمه تامین اجتماعی مانع تراشی و سلیقه ای عمل نکنند


اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی باید طبق توافقات براساس تفاهم نامه ها نسبت به بیمه کردن کارگران بخش کشاورزی اقدام کنند تا تولیدکنندگان از این مزایا بهره ببرند.

این مسوول با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی معتقد است که کشاورزان در ایام سال کار نمیکنند، بنابراین فقط در اوقاتی که به کار مشغولند بیمه می‌شوند، افزود: کشاورزان هم معترض‌اند که در فصل کار، ممکن است18 ساعت در روز هم کار کنند و در 6 ماه بعد هم به‌طور کامل بیکار نیستند و باید اقدامات جانبی مربوط به کشاورزی را انجام دهند.

باقری با تاکید بر اینکه کسانی که پروانه کشاورزی دریافت کنند می توانند 5 نفر از کارکنان خود را بیمه کنند، اظهار کرد: بر این اساس سازمان تامین اجتماعی موظف شد تا با اطلاع رسانی به شعبات بیمه از سلیقه ای عمل کردن آنها جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: کشاورزان با استفاده از این قانون از مزایای 20 درصد پرداخت بیمه بهره مند خواهند شد.


 

 

کشاورزان چرخه اقتصاد مملکت را هدایت می کنند/ مزایای صندوق بیمه اجتماعی برای کشاورزان  تبیین شود

 جلسه بیمه صندوق اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزی استان با حضور  جلیلوند نماینده فرمانداری قزوین، رضایی مدیر صندوق، آقا علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی استان در محل فرمانداری قزوین برگزار شد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان تصریح کرد: کشاورزان در اصل چرخه اقتصاد مملکت را هدایت می کنند و ممکن است در حین انجام کار برای روستاییان و عشایر حادثه ای رخ دهد و اگر آنها در زیر چتر حمایتی بیمه قرار نداشته باشند با مشکلاتی مواجه خواهند شد، در هنگام از کار افتادگی و عدم توانایی کارکردن باید از حمایت مادی برخوردار باشند.

این مسوول تاکید کرد: باید مزایای صندوق بیمه اجتماعی را برای کشاورزان و عشایر تبیین شود تا آنان با آگاه شدن در این زمینه ترغیب به بهره مندی از امکانات این صندوق شوند.

وی با اشاره به تفاوت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با صندوق بیمه تامین اجتماعی، گفت: در این صندوق سه سرویس ارئه می شود اما تامین اجتماعی 18 سرویس به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کند به طوری که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به هیچ عنوان کارهای درمانی صورت نمی گیرد چرا که فعالیت‌های درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است.