برخوردهای سلیقه‌ای بیمه کشاورزان از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی


اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه همشهری، مشکل اصلی جامعه کشاورزی را زیر پوشش نبودن بیمه تامین اجتماعی دانست و گفت: فقط هفت درصد از جمعیت 80 هزار نفری کشاورزان استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و 75 هزار نفر از بهره برداران این بخش بدون بهره مندی از چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی با انبوه مشکلات مواجه هستند.

این مسوول با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی باید بدون جانب داری و به صراحت صدای کشاورزان باشد، اعلام کرد: در استان قزوین حدود 12 هزار نفر پروانه نظام صنفی کشاورزی دارند و با اینکه داشتن پروانه برای بیمه شدن کفایت می کند هنوز یک نفر از این طریق بیمه نشده است.

باقری تصریح کرد: زمانی که مصوبات لازم وجود دارد دلیلی بر اجرا نشدن آن نیست و باید همانند دیگر مشاغل این قشر زحمتکش از مزایای بیمه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود اعمال برخوردهای سلیقه ای از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی قزوین است، افزود: با تغییر و جابه جایی مدیران استان همه راه های رفته را باید دوباره طی کرد و همه رایزنی هاو تلاش ها در زمان ریاست مدیر قبلی از بین می رود.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان با بیان اینکه حمایت از کشاورزان در تفکر بعضی از مدیران استانی ما جایی ندارد، تاکید کرد: یک مدیر باید به موضوعات کشاورزی و نکات ریز آن اشراف داشته باشد.

این مسوول درخصوص مشکل اسناد زمین های زراعی افزود: اغلب زمین های کشاورزی سند زراعی ندارند و به صورت اجاره ای، اوقافی و اصلاحات ارضی هستند.

باقری تاکید کرد: توجه به بخش کشاورزی باید بیشتر از بخش صنعت باشد و اگر کشاورزان مورد حمایت قرار گیرند علاوه بر تولید مضاعف به اشتغال زایی هم کمک می کنند.

وی از مسوولان استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد برای حل مشکل بیمه کشاورزان تلاش کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.