پروانه نظام صنفی کشاورزی جایگاه قانونی دارد

در راستای تببین فرآیند ارائه خدمات اکبر باقری دبیر نظام صنفی کشاورزی استان قزوین، مسعود آرامیده رییس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا و جمعی از کارشناسان از نظام صنفی کشاورزی بویین زهرا بازدید کردند.

باقری در این بازدید با بیان اینکه پروانه نظام صنفی کشاورزی از اهمیت و جایگاه قانونی برخوردار است، اظهار کرد:  نظام دادن به مشاغل کشاورزی منجر به ارتقاء کیفیت محصولات داخلی و اصلاح زنجیره تامین و تولید می شود.

این مسئول تصریح کرد: پروانه نظام صنفی کشاورزی برای بهره برداران این بخش اعم از زراعت، باغبانی، گلخانه، دام، طیور، شیلات و آبزیان، مشاغل مرتبط با منابع طبیعی، خدمات فنی و مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی صادر می شود.

وی در ادامه افزود: شرایط دریافت پروانه قرار داشتن محل فعالیت (باغ، دامداری، مزرعه و) در محدوده شهرستان، فعال بودن موضوع فعالیت و نیز داشتن حداقل ابعاد اقتصاد معیشتی است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان مزایای دریافت پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی را؛ هویت بخشی مضاعف به دارنده پروانه به عنوان یک سند شناسایی، قابل استناد بودن جهت دریافت یا ضمانت وام کشاورزی، معتبر بودن در مراجع قضایی همانند پروانه کسب مشاغل شهری و صنفی عنوان کرد.

باقری خاطرنشان کرد: دارنده پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی به عنوان کارفرما محسوب شده که می تواند حداکثر برای 5 نفر کارگران خود، از معافیت حق کارفرما جهت بیمه تامین اجتماعی استفاده کند.

آرامیده رییس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا هم در این بازدید آمادگی و همکاری همه جانبه خود را جهت پیشبرد اهداف نظام صنفی و شناساندن نظام صنفی به مسولین و تولید کنندگان اعلام کرد.

 میرزاجانی دبیر اجرایی نظام صنفی بویین زهرا هم با اشاره به دفاع از حقوق و منافع صنفی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، گفت: حفظ و دفاع از منافع و حقوق افراد جامعه به عنوان مصرف کنندگان تولیدات بخش کشاورزی و تعامل و همراهی با دولت در تحقق اهداف و سیاستهای توسعه ای کشور ضروری است.