برگزاری جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در راستای بررسی طرح های کشاورزی




در راستای بررسی طرح های کشاورزی و اجرای آن در عرصه های اقتصاد مقاومتی جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با حضور باقری رئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی استان، دکتر اله بداشتی رئیس بسیج سازندگی استان، عباس کاظمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام حسن ‌مجتبی‌(ع) قزوین، محمدخانی مسئول بسیج سازندگی شهرستان قزوین ، علیخانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین و جمعی از روسای مراکز خدمات جهاد کشاورزی  در سالن جلسات شهید حسن پور برگزار شد.



در این جلسه مقرر گردید طرح های مورد تائید جهاد کشاورزی و کارشناسان در بخش های روستایی عملیاتی شود و اگر چنانچه به دلیل کارشناسی عرصه ای قابل اجرا نیست طرح دیگری جایگزین شود.


جهت آموزش های مورد نیاز، لیست افراد متقاضی به نظام صنفی استان ارسال تا بعد از بررسی های لازم کلاس های تخصصی برگزار شود.


 

ایجاد تعاملات لازم با دستگاه‌ها و صنوف مرتبط جهت توسعه کمی و کیفی محصولات و بهبود شرایط تولید، فروش و صادرات محصولات و فرآورده های کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت.


با همکاری سه ارگان بسیج، نظام صنفی و جهاد کشاورزی اشتغال زایی در روستاها افزایش پیدا می کند.

امضاء تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و نظام صنفی کشاورزی استان قزوین


امضاء تفاهم نامه همکاری بین  سازمان بسیج سازندگی  و نظام صنفی کشاورزی استان قزوین

در راستای همکاری دو جانبه برای اجرای طرح های عمرانی کشاورزی تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و نظام صنفی کشاورزی استان قزوین منعقد شد.

در راستای همکاری دو جانبه با هدف گسترش همکاری و تعامل در راستای اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح های عمرانی کشاورزی تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و نظام صنفی کشاورزی استان قزوین با حضور دکترنیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر اله بداشتی رئیس سازمان بسیج سازندگی، علینقی سیمیاری معاون اداری و مالی سازمان تعاون روستایی استان، اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان، مسئولان نظام صنفی شهرستان و مسئولان بسیج سازندگی نواحی منعقد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بسیج و جهاد در سازندگی و توسعه کشور همیشه پیشگام بوده اند، اظهار کرد: باید جهادکشاورزی از توانمندی بسیج سازندگی در جهت توسعه بخش کشاورزی و اجرای طرح های عمرانی تولیدی در بخش های مختلف کشاورزی بهره مند شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همکاری بین جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در اجرای طرح ها زمینه افزایش تولید محصولات و اشتغال را فراهم می کند.

وی تصریح کرد : باید به اقشار محروم جامعه بیشتر توجه کرد و تسهیلات را به افرادی که واجد شرایط دریافت تسهیلات هستند پرداخت کرد .

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان با اشاره به اینکه هدف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هویت‌بخشی به مشاغل و شاغلان بخش کشاورزی است، ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش کشاورزان و حمایت مسئولان شاهد پویایی و تقویت کشاورزی باشیم تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جامه عمل بپوشانیم.

باقری بر لزوم قانون مندی اقدام و فعالیت نظام های صنفی تاکید کرد و گفت:  رعایت ضوابط و مقررات موجود برای نظام صنفی موجبات تقویت این ساختار مردمی بخش کشاورزی را فراهم می سازد که باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی از معتبر بودن پروانه های نظام صنفی کشاورزی در راستای ارائه سند به بانک مهر اقتصاد در خصوص دریافت تسهیلات خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین هم گفت : پیشرفت امور در همبستگی است و همگرایی دستگاهها باهم در پیشبرد اهداف تاثیر بسزایی دارد .

اله بداشتی اصلی ترین محور اقتصاد مقاومتی را بخش کشاورزی دانست و افزود : نظام صنفی کشاورزی در اجرای طرح های بسیج سازندگی در حوزه های کشاورزی موفق بوده است .

وی اظهار داشت: امسال برای داربستی کردن باغات انگور و ایجاد بارگاه بهداشتی بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که از طریق بسیج سازندگی اجرا  خواهد شد.

در این جلسه  بنا به دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مقرر شد؛ کارگروه اقتصاد مقاومتی به ریاست مسئولان جهاد شهرستان، مسئول بسیج سازندگی و مسئولان نظام صنفی کشاورزی هر شهرستان هر هفته یکبار برگزار شود.

 

 

 

 

عضویت 11 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در نظام صنفی استان


عضویت 11 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در نظام صنفی استان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر 11 هزار نفر یعنی حدود 13 درصد از کشاورزان عضو نظام صنفی کشاورزی استان هستند.

جلسه نظام صنفی کشاورزی استان قزوین با حضور دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس جهاد کشاورزی استان، اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان و جمعی از مدیران شهرستانی در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد.

باقری در این جلسه با تاکید بر اینکه نظام صنفی کشاورزی مشاور و حامی تولید کنندگان بخش کشاورزی است، تصریح کرد: این نظام هم اکنون در استان و شهرستانها دایر است و از سال 91 نظام صنفی کشاورزی استان فعالیت خود را آغاز کرده است .

این مسئول تاکید کرد: نظام صنفی با حضور موثر و فعال در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی بخش کشاورزی همواره از منافع کشاورزان و بخش کشاورزی دفاع می کند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 11 هزار نفر یعنی حدود 13 درصد از کشاورزان عضو این نظام هستند که نسبت به جامعه  کشاورزی استان اعضای این نظام پایین است که امیدواریم با برنامه ریزی و جذب اعضای بیشتر بتوان به اهداف توسعه این بخش دست یافت.

ابراهیمی پاک با بیان اینکه نظام صنفی به عنوان رابط بخش خصوصی و دولتی در راستای حل مشکل کشاورزان حرکت می کند، اظهار کرد: نظام صنفی بازوی توانمند متولیان بخش کشاورزی است که می تواند در حل مشکلات کشاورزان نقش موثری داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی یک تشکیلات قانونی در جهت تسهیل در امور کشاورزان است، گفت: هم اکنون 80 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان وجود دارد که عضویت کشاورزان در نظام صنفی می تواند راهگشای توسعه بخش کشاورزی باشد.

وی خطاب به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان گفت: در خصوص عضویت کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی استان نهایت همکاری را داشته باشند.

 

 

312 کارفرما و 468 کارگر در سامانه رصد ثبت‌نام کرده‌اند

 

اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان قزوین در چهارمین جلسه اشتغال و توسعه صادرات که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون به منظور ایجاد اشتغال 312 کارفرما و 468 کارگر جهت ثبت در سامانه رصد به جهاد کشاورزی معرفی شده اند.

این مسئول تصریح کرد: در بسیاری از کشورها بخش کشاورزی نقش مهمی در تولید غذا، ایجاد اشتغال و مبادلات تجاری دارد.

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش فناوری تولید در قالب بهبود مکانیزاسیون، ارتقاء بهره وری نیروی کار، گسترش مهارت و سطوح تخصص در فعالیتهای بخش کشاورزی، افزایش قابل توجه بازده تولید با گذر کشاورزی سنتی به پیشرفته و استفاده از فناوری های نوین به دنبال اشتغال زایی در بخش کشاورزی هستیم.

برگزاری جلسه مشترک اعضای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی شهرستان های تابعه استان





جلسه مشترک  اعضای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی شهرستان های تابعه استان با حضور اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ومنابع طبیعی استان، علینقی سیمیاری معاون اداری مالی و رییس امور تشکل های سازمان تعاون روستایی استان و با حضور دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک رییس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی به منظور ایجاد تعامل و همکاری بیشتر برگزار شد.