پرداخت یارانه 5 هزار ریالی کشمش به تاکداران/ راه‎‌اندازی صندوق سرمایه گذاری کشمش در شهرستان تاکستان


جلسه حل مشکلات خرید کشمش استان با حضور معاونت امور اقتصادی  استانداری قزوین، رییس سازمان جهاد کشاورزی ،معاون سازمان برنامه بودجه ، مدیرسازمان تعاون روستایی،  دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان، فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی  استان در این جلسه با اشاره به پرداخت یارانه 5 هزار ریالی کشمش به تاکداران، اظهار کرد : به‌منظور حمایت از باغداران تولیدکننده کشمش و حفظ سهم صادرات آن در بازار جهانی، به تمامی تولیدکننده این محصول، به ازای هر کیلوگرم پنج‌هزار ریال یارانه توسط دولت پرداخت می شود.
این مسوول تصریح کرد: افزایش تولید و عرضه کشمش و افت قیمت های جهانی و در عین حال عدم تناسب عرضه و تقاضا از مهم ترین دلایل کاهش قیمت این محصول به حساب می آید.

باقری با بیان اینکه تاکستان با 35 هزار هکتار باغ انگور دومین شهر تولید کننده ی انگور در کشور به شمار می رود، افزود: کشمش قابلیت بالایی در جذب بازارهای جهانی دارد و ایران در کنار کشورهای آمریکا و ترکیه جزو سه کشور برتر تولید کننده و صادرکننده کشمش در جهان است.

وی با بیان اینکه تعداد شش هزار نفر از  باغداران تاکستان عضو شرکت تعاونی باغداران این شهرستان هستند، گفت: بنا به پیشنهاد فرماندار ومدیریت جهاد کشاورزی تاکستان و موافقت مدیران استانی خرید کشمش در سال جاری توسط این تعاونی با هماهنگی ونظارت مسولین صورت خواهد گرفت .

این مسوول تاکید کرد: باید تغییر روند اساسی در راستای حل مشکلات تاکدارن تاکستانی صورت گیرد. بی شک وضعیت تولید کنندگان انگور و کشمش بهبود یافته و از افت قیمت جلوگیری خواهد شد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خاطرنشان کرد: این اصلاحات با سفر ریاست جمهوری اسلامی  به استان ومصوبه هیت دولت شروع و استاندار محترم نیز دستورات  لازم جهت ایجاد و راه اندازی صندوق  را صادر که اقدامات لازم توسط مسولین مربوطه صورت گرفته و دولت موظف شده تا 2 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این صندوق اختصاص دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه گفت: نهایت همکاری و حمایت را در جهت راه اندازی و تقویت صندوق با مسولین ذیربط خواهند داشت.

گفتنی است؛ اعضاء نظارت بر خرید کشمش استان متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تعاون روستایی، نظام صنفی کشاورزی و نماینده خریدار منطقه نیز  راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری کشمش را امری مهم و ضروری دانستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.