عضویت 11 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در نظام صنفی استان


عضویت 11 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در نظام صنفی استان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر 11 هزار نفر یعنی حدود 13 درصد از کشاورزان عضو نظام صنفی کشاورزی استان هستند.

جلسه نظام صنفی کشاورزی استان قزوین با حضور دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس جهاد کشاورزی استان، اکبر باقری دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان و جمعی از مدیران شهرستانی در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد.

باقری در این جلسه با تاکید بر اینکه نظام صنفی کشاورزی مشاور و حامی تولید کنندگان بخش کشاورزی است، تصریح کرد: این نظام هم اکنون در استان و شهرستانها دایر است و از سال 91 نظام صنفی کشاورزی استان فعالیت خود را آغاز کرده است .

این مسئول تاکید کرد: نظام صنفی با حضور موثر و فعال در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی بخش کشاورزی همواره از منافع کشاورزان و بخش کشاورزی دفاع می کند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 11 هزار نفر یعنی حدود 13 درصد از کشاورزان عضو این نظام هستند که نسبت به جامعه  کشاورزی استان اعضای این نظام پایین است که امیدواریم با برنامه ریزی و جذب اعضای بیشتر بتوان به اهداف توسعه این بخش دست یافت.

ابراهیمی پاک با بیان اینکه نظام صنفی به عنوان رابط بخش خصوصی و دولتی در راستای حل مشکل کشاورزان حرکت می کند، اظهار کرد: نظام صنفی بازوی توانمند متولیان بخش کشاورزی است که می تواند در حل مشکلات کشاورزان نقش موثری داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی یک تشکیلات قانونی در جهت تسهیل در امور کشاورزان است، گفت: هم اکنون 80 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان وجود دارد که عضویت کشاورزان در نظام صنفی می تواند راهگشای توسعه بخش کشاورزی باشد.

وی خطاب به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان گفت: در خصوص عضویت کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی استان نهایت همکاری را داشته باشند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.